Novel Baru Intan Arnida...



PUNCAK KASIH KITA
SUDAH BERADA DI PASARAN!


Tajuk: PUNCAK KASIH KITA
Penulis: Intan Arnida
Halaman: 512
Harga: RM19.90

HATI perempuan mana yang tidak mahu diulit kebahagiaan? Hidup dalam ketenangan, disayangi insan bergelar ayah dan mendapat pedoman daripada insan bergelar kekasih. Namun itu semua tidak dirasai oleh LINETTE alias Lina Az-Zahra. Gadis malang yang kematian ayah itu hidup dalam penderitaan di Vila Sir Dernard. Menjadi mangsa herdikan sepupu sendiri dan yang lebih sakit bila dia menjadi mangsa rakus nafsu seorang lelaki durjana.

Benci! Sememangnya dia benci hidup begini lantaran dirinya sudah tidak suci lagi, sedangkan pada masa yang sama dia menjadi pujaan Syed Firqan Alam. Hati terdetik… sudikah jejaka itu menerimanya bila mendapat tahu keadaan sebenar dirinya? Akhirnya, dia nekad untuk mendiamkan diri. Biarlah Syed Firqan Alam mencarinya sehingga lelaki itu berputus asa dan melupainya.

Namun tidak bagi Syed Firqan Alam. Dia mencari dan terus mencari gadis yang dicintai itu sehingga sanggup merentas Laut China Selatan. Janji untuk mengahwini Lina Az-Zahra harus ditunaikan biarpun dia mendapat tentangan daripada keluarga. Tapi, di mana Lina? Adakah Lina sudah lupa janji mereka? Ah, Syed Firqan Alam tidak tega berpisah dengan gadis itu!

DAPATKAN SEGERA DI PASARAN!!!

Dari Tinta Penulis..

PUNCAK KASIH KITA saya garapkan dalam situasi santai. Berbeza dengan dua novel sebelumnya yang saya anggap berat kerana perlu lebih penghayatan, fokus dan pemikiran. Kini saya bawakan PUNCAK KASIH KITA dalam situasi berbeza - lebih relaks dan bersifat lunak.

Menerusi novel ini, turut saya bawakan watak Syarifah Erinda. Seorang wanita Muslimah ideal yang amat setia pada erti cinta. Namun, takdir mula menguji cintanya. Tunang dan suami ditakdirkan bukan dari insan yang sama. Lebih menguji ketabahan hati kerana kedua-duanya adalah sepupunya sendiri.

Berbekalkan keimanan, arus cintanya tetap selari dan sejajar atas landasan agama yang mulia. Reda dan akur dengan segala rencam kerenah Syed Firqan Alam(tunangan) dan Syed Baqhary(suami), Syarifah Erinda yakin TUHAN tidak pernah sesekali akan meninggalkannya. Berkat kekuatan jiwa, ketabahan, kesabaran dan nilai kasih sayang, wanita cekal ini terus merintih berdoa dalam mengharungi detik kehidupan yang kian mencabar.

Dia amat yakin, kesucian dan keagungan ALLAH Yang Maha Esa sentiasa mendengar rayuan dan keikhlasan nurani hamba-NYA. Rasa kecewa dan dendam yang tersisa di dada seorang lelaki bergelar suami tidak jemu-jemu cuba dibelai, dilunakkan.

Saya hamparkan resah gelisah jiwa Syarifah Erinda dalam berjuang menangani kehijauan rumah tangga. Saya perlawa anda semua untuk sama-sama menyelaminya. Untuk peminat novel yang disanjungi dan dikasihi.... Selamat Membaca.'

Salam Seharum Kasturi,

Intan Arnida

7 comments:

ELF_SuJu95 said...

Assalamualaikum~~mak cik jun,ni lily ni~~ingt lgi x?ank ckg tajudin & ckg norrela~~ ^^ kitorg dh bli dh novel 1st & 3rd mk cik jun,npe x ckp ade yg 2nd skali?? T_T smpi ati~~sbb mrajuk ni,x nk la cri 2nd pny~~hihi~~

aisyah ecah said...

salam kak intan...
sy ske sngt novel puncak kasih n...
ada tema2 muslimah..
novel keluaran t'baru ape?

Intan Arnida said...

hi ecah, lps puncak kasih kita,next nvl psti lbih menarik. coming soon.tq

Intan Arnida said...

syg lily n ipon,tq ingat lgi kt cik jun. slu2 cntct cik jun ye!

Intan Arnida said...

syg lily n ipon,tq ingat lgi kt cik jun. slu2 cntct cik jun ye!

sujutvxq95 said...

hehe,still ingt la,mne ble lupe~~~insyallah klu ade mse,kitorg cntct~~ ^^

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)